قلم فارس

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

نامه دانشجویان شیرازی به هیات پارلمانی انگلیس

مدیر وبگاه | چهارشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۳۶

 

 

نامه دانشجویان شیرازی به هیات پارلمانی انگلیس / «رفتارهای خصمانه شما را فراموش نمی کنیم/برخوردهای دوگانه از چشم ملت های دنیا دور نمی ماند»

 

پنج تشکل دانشجویی دانشگاه‌های شیراز در نامه‌ای سرگشاده به هیأت پارلمانی انگلیس با دعوت این هیأت برای حضور در دانشگاه شیراز جهت پاسخگویی به ملت ایران درباره 100 سال خیانت، جنایت و خباثت دولت انگلیس، خواستار تغییر این رفتارهای استعماری از سوی دولتمردان انگلیسی شدند

 

تشکل های دانشجویی دانشگاه های شیراز نامه ای خطاب به هیات پارلمانی انگلیس نوشتند که متن کامل آن در ادامه می آید:

 به نام خدا

هیئت محترم پارلمانی انگلیس، جناب آقای رئیس، خانم ها و آقایان
 
باسلام؛ ضمن عرض خوشامد گویی، نکاتی را به عرض شما می رسانیم:
 
1)همان طور که در این چند روز حضور در ایران دریافته اید، برخلاف گزافه گویی های مقامات آمریکایی که تحریم های علیه ایران را فلج کننده دانستند، زندگی به خوبی در ایران در حال جریان است.
اینجانبان دانشجویان حاضر در شیراز نیز به عرض می رسانیم تا آخرین نفس در راه دفاع از حقوق هسته ایمان ایستاده ایم.
 
ما ملتی هستیم که از پس 8 سال جنگ تحمیلی، 34 سال تحریم و 8 ماه فتنه دولت های غربی علیه رای مردم در سال 88 برآمدیم و به یاری خدا از این پس نیز در مقابل تمام زیاده خواهی ها تا آخر ایستاده ایم.
 
2)جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که مدافع حقوق مظلومان در تمام نقاط عالم از فلسطین و بحرین و مصر گرفته تا میانمار و بوسنی و ونزوئلاست. رژیم جعلی اسرائیل که در طول مدت حیات ننگین خودش اعمال جنایت باری هم چون قتل زنان و کودکان بی گناه، غصب سرزمین مردم مظلوم فلسطین، تجاوز به کشورها را در کارنامه خود دارد، امروز نیز هم چنان بر گرده ی دولت ها و ملت ها به حیات سراسر ننگ و نکبت خودش ادامه می دهد. ملت های سایر کشورها نیز اگر میدانستند حمایت از این جرثومه ی فساد چه میزان هزینه برای دولت های آنها ایجاد میکند، لحظه ای حضور این رژیم حرام خوار را طاقت نمی آورده و طومار آن را در هم می پیچیدند.
 
ما دانشجویان دانشگاه های شیراز ضمن تاکید بر حق حاکمیت همه مردم فلسطین –از مسلمان و مسیحی تا یهودی- بر همه فلسطین –از بحر تا نهر- اعلام میداریم حکومت این رژیم به پایان خود رسیده و به یاری خدا با آگاهی ملت ها اسرائیل از صحنه ی روزگار محو خواهد شد.
 
3)کشورهای غربی –از جمله انگلیس- مدت هاست به بهانه جویی های مختلف مفاهیم محترمی هم چون حقوق بشر را به سخره میگیرند. کشورهایی که در مقابل اعمال ننگینی هم چون زندان گوانتانمامو و ابوغریب، ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته ای ایران، کشتار کودکان قانا، استفاده از سلاح شیمیایی در جنگ عراق علیه ایران کام فرو بستند این بار جانب افرادی را میگیرند که 8 ماه فتنه، 8 ماه عدم تمکین به رآی مردم و 8 ماه صدمه به اموال عمومی را رقم زده اند.
 
ما دانشجویان دانشگاه های شیراز ضمن انتفاد شدید از این برخوردهای دوگانه جهان غرب در مقوله حقوق بشر اعلام میداریم که این برخوردهای دوگانه از چشم ملت های دنیا دور نمی ماند و ملت های جهان بزودی خواهند فهمید که هدف از لفظ حقوق بشر فقط فشار بیشتر به دولت های مستقل در جهان است و این باعث نفرت ملت ها از جهان غرب و هژمونی خودساخته ی آن خواهد شد.
 
4)دولت بریتانیا طی سده ی گذشته یکی از منفورترین دولت های جهان در افکار عمومی ملت ایران است. رفتارهای خصمانه ای هم چون دخالت های همیشگی سفارت انگلیس در امور داخلی کشورمان در زمان حکومت های قاجار و پهلوی، کودتای سیاه 1332، حمایت از رژیم دیکتاتور رضاخان و محمدرضا، حمایت از رژیم متجاوز بعث در جنگ 8 ساله تحمیلی، دادن سلاح شیمیایی به صدام جنایتکار، حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی، سنگ اندازی در مسیر پیشرفت صنعت هسته ای ایران، نقض عهد در توافقات هسته ای سعدآباد و بروکسل، حضور فعال در فتنه سال 88، 34 سال دروغ پراکنی علیه جمهوری اسلامی و در آخرین مورد آن حضور آشکار در ترور دانشمندان هسته ای کشورمان سیاهه ای جنایت بار از رفتار دولتمردان انگلیسی را پیش روی ملت ایران گذاشته است. رفتارهایی که با سفر هیئت های دوستی پارلمانی به هیچ وجه از خاطر ملت ایران زدوده نخواهد شد.
 
این جانبان ضمن دعوت هیئت پارلمانی انگلیس برای حضور در دانشگاه شیراز جهت پاسخگویی به  ملت ایران درباره ی صد سال خیانت، جنایت و خباثت دولت انگلیس، خواستار تغییر این رفتارهای استعماری از سوی دولتمردان انگلیسی هستیم هر چند بنا به قول رایج در ایران "توبه ی گرگ مرگ است".
بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز
ستاد یادواره شهدا دانشگاه شیراز
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه های شیراز
  • مدیر وبگاه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی