قلم فارس

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

بزرگ‌ترین نماز جماعت جهان اسلام در جاده نجف - کربلا

مدیر وبگاه | پنجشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۱

به گزارش قلم فارس ، یکی از رکوردهای جدیدی که امسال در این مراسم میلیونی ثبت گردید، اقامه بزرگ‌ترین نماز جماعت در جهان است که ظهر روز ۱۷ صفر مطابق با ۱۹ آذرماه ۱۳۹۳ در مسیری به طول ۳۰ کیلومتر از ستون(عمود) ۱۹۶ تا ۴۵۰ در جاده نجف – کربلا برگزار شد. 

برپائی این نماز بخشی از فعالیت‌های تبلیغی فضلای حوزه علمیه کربلا و حرمین مطهر حضرت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) به شمار می‌رود که با هدف پوشش ابعاد دینی و مذهبی این مراسم تعریف و اجرا می‌گردد.
«سید احمد الاشکوری» امام جماعت این نماز اعلام کرد: این نماز که حدود ۳۰ کیلومتر امتداد داشت به‌راهنمایی مرجعیت شیعی عراق آیت‌الله العظمی سیستانی برگزار شد و زائران در چهار محور کربلا، نجف و حله کربلا و بغداد نجف و حله بغداد در آن شرکت داشتند.
وی افزود: هدف از برپایی این نماز به این صورت ریشه‌دار کردن مفاهیم و ارزش‌های دینی و روحی بوده و قصد ما جلب توجه عامه برای فریضه‌های دینی بوده است و این پیام را برای گروه‌های منادی شر و گمراهی ارسال کردیم.
این روحانی برجسته اظهار کرد: این نخستین نماز جماعت در نوع خود بوده و امیدواریم در آینده نیز نظیر آن را شاهد باشیم و ادامه یابد.
برگزاری این نمازجماعت توسط هلی‌کوپتر تصویربرداری و در طول مسیر تمام بلندگو‌ها و ماشین‌های مجهز به ادوات صوتی نسبت به تشویق زائران برای شرکت در این مراسم عبادی و سیاسی دعوت کرده و به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی از تمام زائران می‌خواشتند که در این نماز شرکت کنند.
در پیام‌های تبلیغاتی که از بلندگو‌ها پخش می‌شد، از عزاداران خواسته می‌شد برای مقابله با تبلیغات وهابیون و تکفیری‌ها نسبت به این‌که شیعیان به نماز اهمیت نمی‌دهند و در کل برای نماز ارزشی قائل نیستند، اقدام کنند و امروز را بهترین زمان برای مقابله با این شایعات می‌دانند.
زیارت اربعین امام حسین(ع) در سال جاری شاهد برپایی فعالیت‌های مردمی، اجتماعی، دینی و مذهبی مختلفی بوده است، به‌گونه‌ای که کاروان‌های حسینی در بخش سوق الشیوخ در استان ذی‌قار طولانی‌ترین سفره غذا را برای پذیرایی از زائران بزرگوار به‌ طول ۱۵ کیلومتر برپا کردند.
زیارت اربعین سالار شهیدان که هرساله مصادف و مقارن با ۲۰ ماه دوم هجری قمری یعنی صفر است یکی از بزرگ‌ترین مناسبت‌های دینی عراق و جهان اسلام است و میلیون‌ها زائر از استان‌های مختلف عراق و کشورهای جهان عازم کربلای معلی می‌شوند تا مراسم زیارت اربعین امام حسین علیه السلام را برگزار کنند و غالبا ً این زیارت با حضوری میلیونی توأم است.

 

 
منبع :ابنا

 

  • مدیر وبگاه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی