قلم فارس

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری درگذشت +تصویر

مدیر وبگاه | سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۳

 

 

 

 

 

 

 

 

آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری دار فانی را وداع گفت و روح ایشان به ملکوت اعلی پیوست. 

  • مدیر وبگاه

خودکشی دسته‌جمعی ایرانی‌ها با مواد غذایی

مدیر وبگاه | دوشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۰۲:۰۶

 

وزیر بهداشت چهارشنبه گذشته 23 مهرماه در همایش روز جهانی غذا آمار تکان دهنده‌ای از مصرف سالانه مواد غذایی در ایران داد. «سید حسن قاضی زاده هاشمی» در این همایش گفت: «سرانه مصرف روغن هر ایرانی سالانه 3 کیلوگرم افزایش پیدا می کند.» اما این، تنها آمار وحشتناک از مصرف غیر استاندارد مواد غذایی توسط ایرانی‌ها نیست.

 

 عطیه همتی: هشدار وزیر بهداشت درباره افزایش 3 کیلوگرمی سرانه مصرف روغن در ایران، تنها آمار عجیب و غریب درباره سرانه مصرف مواد غذایی در ایران نیست. سرانه مصرف، یعنی مصرف سالانه هر نوع کالا ، خدمت ، فرصت و موقعیتی برای رسیدن به هدف خاص توسط  یک نفر در یک سال. ایرانی ها سرانه مصرف مواد غذایی عجیب و غریبی دارند. آنها هیچ اصراری ندارند که مطابق میانگین آمارهای جهانی و استاندارهای لازم حرکت کنند. سرانه مصرف مواد غذایی در ایران در برخی اجناس نگران کننده و حتی بحرانی است. این موضوع بهانه مناسبی است برای سر زدن به آمار و ارقام منتشر شده از سرانه مصرف مواد غذایی در ایران تا بفهمیم اوضاع از چه قرار است؟

نان و برنج؛ امان از دور ریزها

این دو قوت غالب، خوراک مردم هستند که هر سال عید فطر باید زکات فطره نیز بر همین اساس پرداخت شود. میزان مصرف نان در ایران رقم خیره کننده ای دارد. سرانه مصرف نان هر ایرانی در سال در حالی 160 کیلوگرم است که این آمار در جهان تنها 25 کیلوگرم است. در واقع ایرانی ها 6 برابر آمار جهانی نان می خورند و از این لحاظ در صدرجهان قرار دارند...

  • مدیر وبگاه