قلم فارس

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

ساز جدیدعروسک سازها برای فرهنگ بازها!

مدیر وبگاه | جمعه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۲۷
 
لامیلی

به راستی کمال انسانی بر چیست؟ هیچ چیز برای انسان شایسته‌تر از این نیست که بداند کیست و برای چه آفریده شده و و ملاک عزت و افتخارش چیست؟

امیرمۆمنان علی علیه‌السلام می‌فرمایند: «کمال انسان به شش خصلت است: دو عضو کوچک بدن با دو قسمت بزرگ از انسان و با دو چیزى که مربوط به هیئت و ظاهر انسان است، اما آن دو عضو کوچک عبارت از قلب و زبان او است که اگر جنگ می‌رود با دلى قوى و پاک بجنگد و اگر سخن می‌گوید با زبانى بلیغ و رسا سخن گوید و اما آن دو چیز بزرگ عبارت است از اندیشه و فکر صحیح و روشن و دیگر همت بلند و آن دو چیز که مربوط به شکل و ظاهر انسان است عبارت از مال و چهره زیبا است»[۱]

اما با کمال تاسف بعضی از افراد کمال را در مادیات و لذات شهوانی و مادی دنیوی جستجو می‌کنند، و این امر باعث می‌شود هیچ وقت به آرامش واقعی نرسند و هر روز دنبال لذت جدیدی باشند چون هیچ کدام از لذت‌های دنیا نمی‌تواند به انسان آرامش و کمال ببخشد، لذا شخص خود باخته روز‌به‌روز اصالت و شرافت انسانی خود را از دست داده و در لجن‌زارها فرو می‌رود.

در این میان افراد سودجو و فرصت‌طلب اشخاص خود باخته را اسیر خود ساخته، و به بردگی فرهنگی و روحی می‌کشند، و با تزریق افکار ضد ارزش انسانی به جای ارزش‌های معنوی در اذهان این افراد عروسک گردانی می‌کنند. و فرد بی‌هویت مجبور به اطاعت بی‌چون چرا از برنامه‌های برنامه‌ریزی شده این کارگردانان می‌باشد. و مجبور است زندگی خود را بر پایه افکار پلید این اشخاص پی‌ریزی کند.

اخیرا در ادامه سیاست‌های بی بندوبار کردن افراد‌، شخصی به نام لام اقدام به ساخت عروسکی به نام لامیلی نموده است، آقای لام قصد دارد در ماه نوامبر سال جاری میلادی پنج هزار عروسک لامیلی را وارد بازار کند. او می‌گوید تاکنون درخواست‌های زیادی از پدر و مادرها و کودکان دریافت کرده است لامیلی دختری با اندامی متوسط، سالم و قوی و با آرایش بسیار کم است و اندام او بر اساس متوسط ابعاد جسمانی یک دختر جوان ۱۹ ساله طراحی شده است. لامیلی بر خلاف باربی بلوند نیست و موهایی قهوه‌ای دارد.آقای لام می‌گوید نمونه سایز بالای لامیلی را تولید نخواهد کرد.

با این حساب باید منتظر دختران مو قهوهای و مدل لامیلی در خیابان‌ها باشیم.

----------------------------

پی‌نوشت:

[۱].بحار الأنوار- ترجمه جلد ۶۷ و ۶۸ / ترجمه موسوى همدانى/ ج‏۱

 

منبع : وب سایت رهروان ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی